MSW Związku Polskich Spadochroniarzy

Struktura organizacyjna

Zasadnicza działalność statutowa Sekcji wynika wprost z przepisów prawa. Zarządzanie procesami krytycznymi dla organizacji, wymaga podejścia formalno – administracyjnego zapewniającego transparentność i ciągłość realizowanych przez nas zadań.

Władze statutowe

Związek Polskich Spadochroniarzy funkcjonuje jako stowarzyszenie, posiadające oddziały terenowe na terenie całego kraju. Jednym z takich oddziałów jest X oddział ZPS – Młodzieżowa Sekcja Wojskowa. Najważniejszym dokumentem regulującym strukturę oraz prawa i obowiązki członków jest Statut Związku Polskich Spadochroniarzy.

Władze X oddziału MSW Związku Polskich Spadochroniarzy składają się z hierarchicznej struktury podporządkowanej w zakresie: a) wykonawczym – Zarządowi Głównemu ZPS, b) kontrolnym – Głównej Komisji Rewizyjnej ZPS. Na poziomie oddziału zarząd i komisja rewizyjna wybierane są przez walne zebranie członków zwyczajnych oddziału. 

Biuro Zarządu

Za utrzymanie ciągłości działania oddziału jako zarejestrowanej organizacji członkowskiej odpowiada Biuro Zarządu – powoływane przez X Zarząd MSW.

  • utrzymanie ciągłości funkcjonowania X Oddziału ZPS;
  • utrzymywanie otwartego kanału komunikacyjnego z ZG ZPS;
  • dostosowania działań do regulacji krajowych;
  • prowadzenie księgowości, ewidencji majątku, dzienników korespondencji oraz repozytorium dokumentów;
  • realizację praw i obowiązków członków oddziału;
  • prowadzenia ewidencji członków oddziału;
  • utrzymywanie kanałów komunikacji wewnętrznej w obszarze działalności statutowej;
  • utrzymywanie kanałów komunikacji zewnętrznej w obszarze działalności statutowej;
  • organizację Walnego Zebrania Członków Oddziału (wyborcze – co 4 lata, sprawozdawcze – corocznie);
  • wdrażanie norm zarządzania m.in. ISO 27001 – systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji, ISO 22301 – ciągłość działania;
  • pozyskiwanie środków publicznych, grantowych i darowizn na działalność statutową;
  • prowadzenie korespondencji oficjalnej w imieniu zarządu i komórek organizacyjnych oddziału.

Biuro Programu Kandydackiego

Program Kandydacki – program wsparcia młodzieży i studentów cywilnych posiada samodzielną strukturę organizacyjną na zasadach przewidzianych przez Statut dla koła środowiskowego.

Korespondencja Programu prowadzona jest przez X Zarząd MSW, który finansuje jego działalność w oparciu o preliminarz wydatków.

Rozwinięcie struktury Biura Programu Kandydackiego z podziałem na zespoły kandydackie i zespół wsparcia oraz podległe sekcje Biura PK. Struktura zarządzania Programem wzorowana jest na organizacji jednostek wojskowych, dzięki czemu kandydaci na etapie szkolenia zapoznają się z aktualnym modelem funkcjonowania sił zbrojnych.

  • koordynacja całokształtu działalności poszczególnych komórek Programu Kandydackiego;
  • rozliczanie szefów sekcji z terminowej realizacji zadań;
  • rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy poszczególnymi komórkami Programu;
  • tworzenie i likwidacja doraźnych zespołów zadaniowych;
  • opracowywanie i wdrażanie planów przedsięwzięć;
  • rozwijanie i aktualizacja strategii Programu;
  • opracowywanie statystyk, instrukcji i analiz.

Sekcje Biura PK

Sekcje stanowią komórki wykonawcze Biura Programu Kandydackiego i odpowiadają za realizację zadań należących do ich zakresu działania.

Sekcje posiadają jednakową strukturę w skład której wchodzi Szef i Z-ca Szefa Sekcji odpowiadający za skuteczne i planowe wykonywanie zleconych zadań.

Szefem i z-cą Szefa Sekcji mogą być wyłącznie osoby z Zespołu Kandydackiego „C”. Na stanowiska funkcyjne wyznaczane są osoby z Zespołów „B” oraz „C”.

  • koordynowanie procesów ilościowego i jakościowego
    doboru, rozmieszczenia i wykorzystania uczestników
    PK na stanowiskach służbowych;
  • prowadzenie jednolitej bazy ewidencji osobowej;
  • przeniesienia między Zespołami Kandydackimi;
  • ewidencjonowanie skarg, wniosków, zbieranie opinii;
  • eksport dokumentów do odbiorców docelowych;
  • dostarczanie decyzji personalnych;
  • opracowywanie statystyk i analiz.
  • dwukierunkowy bufor komunikacyjny między strukturą
    PK a podmiotami i odbiorcami zewnętrznymi;
  • bieżąca obsługa i monitorowanie treści mediów
    społecznościowych, strony internetowej, skrzynki
    mailowej;
  • kreowanie wizerunku oraz działania Public Relations;
  • wskazywanie potencjalnych kandydatów do PK;
  • realizacja zadań OPSEC związanych z bezpieczeństwem cyfrowym i osobowym.
  • realizacja i nadzór jakościowy nad szkoleniem według konspektów i planów opracowanych przez Sekcję Szkolenia (S-7);
  • rozpoznanie, przygotowanie i organizacja szkoleń oraz wyjazdów terenowych zleconych przez Biuro PK;
  • nadzór nad stanem osobowym, przygotowaniem merytorycznym i ukompletowaniem uczestników;
  • prowadzenie dokumentacji procesu szkolenia;
  • utrzymywanie nakazanych sił i środków do realizacji zadań w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych;
  • zabezpieczenie medyczne szkoleń terenowych i ewakuacja osób wycofanych;
  • ocena uczestników pod kątem braku przeciwwskazań zdrowotnych do wzmożonego wysiłku fizycznego;
  • doraźna konsultacja kontuzji powstałych w trakcie treningu indywidualnego;
  • opracowywanie wytycznych do szkolenia medycznego;
  • wsparcie Sekcji Personalnej (S-1) w procesie naboru w zakresie wywiadu medycznego z kandydatem;
  • zabezpieczenie logistyczne, finansowe i informatyczne;
  • pozyskiwanie, konserwacja i gospodarowanie mieniem;
  • prowadzenie ewidencji zasobów będących w dyspozycji Biura PK, w tym również zasobów cyfrowych;
  • pobieranie i wydawanie materiałów wielorazowego i jednorazowego użytku;
  • zapewnianie sprawnego funkcjonowania systemów teleinformatycznych;
  • nadzór nad stanem technicznym sprzętu łączności i informatyki oraz nad wykorzystaniem oprogramowania;
  • planowanie, organizowanie i nadzór nad realizacją szkolenia Zespołów Kandydackich A, B, C;
  • opracowywanie konspektów i instrukcji;
  • merytoryczny nadzór nad przedsięwzięciami szkoleniowymi ujętymi w planie Biura PK;
  • udzielanie konsultacji dla kandydatów w zakresie eksportu do służby.
Misja i wizja

Wspieramy  młodych ludzi dla których służba jest szansą na rozwój zawodowy w imię wyższych idei. Wierzymy, że działając w mocnym zespole osiągniemy wspólny cel.

Kierownictwo

Jesteśmy samozarządzającą się organizacją. Za nadzór wykonawczy nad realizacją zadań odpowiada Zarząd Sekcji, który wybieramy spośród siebie – kandydatów do służby. 

Historia

Od roku 1999, gdy Polska przystąpiła do NATO, celem założycieli Sekcji MSW była służba w Jednostce Wojskowej 2305 GROM. Od ponad 20 lat dalej spełniamy to marzenie.

Aktualności

Bądź na bieżąco z naszą działalnością. Możesz obserwować w jaki sposób oraz gdzie działamy.

Dołącz do zespołu.

Działamy w całej Polsce.

Jako grupa kandydatów do służby w Wojskach Specjalnych, aeromobilnych i innych organach bezpieczeństwa Państwa wspieramy się w codziennych przygotowaniach. Nie czekaj na właściwy moment i jedź z nami na szkolenie z operatorami sił specjalnych.